سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ابزار شناسی - قوش ؟؟؟؟؟؟؟ میای !!!! بیا .....

امروز ابزار شناسی

قرقره:

از این قرقره در عملیات حمل مجروح و تیرول جهت افزایش قدرت بالا کشی استفاده می شود و همچنین برای کم کردن وزن و اصطکاک در هنگام بالا کشی ها وسیله ای کار آمد و مفید است که در اندازه های مختلف طبیعتا مقدار فشاری که به این و سیله وارد می شود نیز باید با متناسب با نوع کار در نظر گرفته شود در عملیات از قر قرهایی با قدرت 22kn و 32kn فقط استفاده می شود

شانت:

شانت وسیله ای سبک و مقاوم از آلیاژ تیتان ساخته شده که جهت خود حمایت در فرود استفاده می گردد و دارای ضامنی است که به صندلی فرود متصل می گردد و در هنگام سقوط احتمالی سریعا قفل می گردد. این وسیله در فرود های بلند برای رد کردن گره ازابزاربسیار موثر است.

تذکر:

1- به هیچ عنوان در هنگام فرود با شانت ( خود حمایت ) از طنابهای بافته ای استفاده نشود.

2-طناب مجاز جهت فرود و خود حمایت شانت به شکل یک رشته و یا دو رشته هم قطر می باشد.

نردبان فلزی:

این نردبانها بهتر از نوع طنابی می باشند و قابل اطمینان تر، کاربرد این وسیله در بالا آمدن از چاهها و فرود رفتن در چاهها می باشد . با توجه به اینکه غار نورد بوسیله این ابزار زمان و انرژی کمتری را از دست می دهد.بخصوص زمانی که تعداد نفرات بازدید زیاد باشد. این وسیله معمولاً در طول های 7 تا 10 متر ساخته می شود. جنس پله ها نیز از مفتول های توخالی با آلیاژ مقاوم در برابر ضربه و فشار ساخته می شود که هر پله در حدود 15 تا 20 سانتی متر طول دارد و برای اضافه کردن طول آنها دو سر سیم ها را بصورت قلاب در می آورند.

چکش:

چکش در حدود 250 تا300 گرم وزن دارد و دارای یکسر پهن و سنگین تر جهت وارد آوردن ضربه به میخها و رولها می باشد. سر دیگر به صورت مثلثی است ه می توان برای شکستن لبه های تیز از این قسمت سود برند یک سوراخ در وسط چکش تعبیه گریده برای اتصال به بدن و یا اهرم کردن و دارای روکش لاستیکی در دسته میباشد تا فشار ناشی از ضربه به دست منتقل نگردد.

رول و مته رول:

به وسیله رول پانج می توان در محل دلخواه یک کارگاه خوب و مطمئن بر قرار کنیم. نکته قابل توجه اینکه محل مورد نظر باید دارای پوسیدگی و فرسایش نباشد و می توان با ضربات چکش سطح پوشیده را از بین ببریم. از زدن رول در شکافها و ترکها باید خودداری کرد، این دستگاه از دو قسمت دسته و مته تشکیل شده است،

میخ:

میخها جهت برقراری میانی و یا برقراری کارگاه کاربرد فراوانی دارند. البته در غار نوردی به علت کم بودن استهکام سنگها کمتر از میخها استفاده می شود چون معمولا مقاومت میخ بیشتر از خود سنگ بوده و به راحتی سنگ را در فشارهای زیاد فرو می نماید. میخها از جنس فولاد فنر ساخته می شوند و دارای ضامن سوراخ هستند و برای اشکالهای مختلف انواع گوناگون وجود دارد.



سرطناب» مهندس م.ص...... . ساعت 4:13 عصر روز جمعه 86 مرداد 19