سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مسابقات - قوش ؟؟؟؟؟؟؟ میای !!!! بیا .....

نتایج مسابقات سنگنوردی چین

 

تیم سنگنوردی ایران متشکل از 7 سنگنورد مرد و 6 سنگنورد زن در مسابقات بین المللی سنگنوردی کینگای در کشور چین در تاریخ 11 و12 آگوست مصادف با 20و21 مرداد  در مجموع در رشته   سرعت در بین 10 کشور شرکت کننده به مقام سوم و در رشته سختی مسیردر میان 15 کشور شرکت کننده به مقام یازدهم رسید

در رشته سرعت سنگنوردان ایرانی ,در قسمت مردان رضا پیل پا و حمید رضا توزنده جانی مقامهای 13و15 و در قسمت زنان ساجده سلطانی نژاد, اعظم کریمی وفرناز اسماعیل زاده به ترتیب به مقامهای 13 , 17 و 19 دست یافتند

در رشته سختی مسیر آقایان غلامعلی برات زاده, محمد جعفری, سبحان جعفری و آرتیمس فرشاد یگانه به مقامهای 16-17 -19 و 26 و خانمها بهاره مرادی و فاطمه سلطانی و ساجده سلطانی نژاد به مقامهای 22 ,26 و29 دست یافتند

در این دوره از مسابقات سنگنوردان قدرتمند روسیه مقامهای اول ,دوم و سوم رشته سرعت در قسمت زنان و مردان را به خود اختصاص دادند

در رشته سختی مسیر کشورهای چک, ایتالیا و هلند در قسمت مردان وکشورهای اسلواکی , اتریش و ژاپن به ترتیب مقامهای اول ,دوم و سوم را به خود اختصاص دادند

بیش از 5000 تماشاچی نظاره گر این مسابقات بودند ومسابقات بطور مستقیم از تلویزیون پخش می شد

منبع: فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی

 



سرطناب» مهندس م.ص...... . ساعت 10:57 عصر روز چهارشنبه 86 مرداد 31


برگزاری مسابقات سنگنوردی در مشهد

اولین دوره مسابقات سنگنوردی بولدرینگ (سنگ کوتاه) آقایان در سطح باشگاه ها و گروه های کوهنوردی شهرستان مشهد به میزبانی باشگاه کوهنوردی اوج در سالن سنگنوردی باشگاه کوهنوردی اوج در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان- جوانان و بزرگسالان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی این باشگاه 30٣ نفر سنگنورد بین سنین 10تا٧٣ سال و در سه رده سنی یاد شده در دو مرحله مقدماتی و فینال به مدت ٥ ساعت با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان به برندگان مسابقه به شرح زیر جوایزی اهدا شد:
نونهالان: ١ - عماد ثمره مرادی، ٢- محمد صفائیان، ٣- سجاد قاسمی،
نوجوانان و بزرگسالان: ١- سعید شیری، ٢-محمد گل محمدی، ٣ - مرتضی توحیدی،
بزرگسالان: ١- محمد محمدی، ٢- محسن مجیدی، ٣- علی حسین پور.

افتتاح نخستین تالار سنگنوردی غرب آسیا

نخستین تالار سنگ‌نوردی غرب آسیا در شهر کرمان با نام خانه سنگ نوردی کرمان روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.
در مراسم بهره برداری از این طرح، "میرمهدی نجفی" معاون رییس سازمان تربیت بدنی کشور و "محمدحسین هوایی" رییس فدراسیون کوهنوردی و مسوولان استانی حضور داشتند.
مسوول روابط عمومی تربیت بدنی استان کرمان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این سالن اختصاصی با زیربنای ۲۵۰۰مترمربع و هزینه‌ای حدود سه میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال احداث شده است.

اردوی سنگ‌نوردان زن ایران در رشت

مسوول کمیته صعودهای ورزشی هیات کوهنوردی استان گیلان گفت: اولین اردوی تیم ملی سنگ‌نوردی بانوان ایران در شهرستان رشت برپا می‌شود. "مریم پورکریم" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: این اردو از روز ۱۲تیر ماه قبل در مجموعه ورزشی الغدیر شهرستان رشت برپا شد. وی اظهار داشت: این اردو در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در دو بخش "سرطناب" و "سرعت" برگزار ‌شد. پورکریم گفت: از استان گیلان نیز "ارغوان صداقت‌کیش"، "سپیده عدالت‌خواه" و "مونا اکبرزاده" در این اردو حضور می‌یابند.

انجمن کوهنوردان ایران اردوی سنگ نوردی برتر را با هدف تبادل تجربه‌های سنگ‌نوردی برگزار می‌کند.
این اردو خرداد امسال در منطقه پل خواب جاده چالوس برگزار شده و عباس محمدی رییس هیات مدیره انجمن سرپرستی این برنامه را برعهده دارد.
به گفته محمود بهادری، مسوول کمیته آموزش انجمن کوهنوردان، این اردو با هدف تبادل تجربه‌های کوهنوردی، تلاش برای هماهنگ مردن روش‌های درجه‌بندی در سطح کشور، بررسی اخلاقیات دیواره‌نوردی، ایمن‌سازی صعود دیواره‌های بلند و امداد و نجات در دیواره‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: «زمان برگزاری این اردو 25 تا28 خرداد بود و هزینه دوره 70 هزار تومان است

راه‌اندازی دومین سالن صخره‌نوردی کشور

دومین سالن ورزشی مجهز به دیواره کامل بولدرینگ جهت انجام فعالیتهای ورزشی رشته صخره‌نوردی در سرسرای ورزشی تختی شهرستان قروه نصب شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ،رییس اداره تربیت بدنی شهرستان قروه گفت: نمونه این سرسرای سه دیواره در سطح کشور تنها در شهرهای اصفهان و قروه وجود دارد و دیگر شهرهای کشور فاقد چنین سرسرایی با این فرم و شکل هستند.
"
امیر رشید امیری " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دیواره در سه نوبت از سال ۸۲عملیات تجهیز آن آغاز شد و امسال با نصب سومین دیواره آن به طور کامل به بهره برداری رسید.

اولین دوره کارآموزی سنگنوردی بانوان اردبیل

نخستین دوره کارآموزی سنگنوردی ویژه بانوان با حضور مدرس فدراسیون کوهنوردی کشور در اردبیل برگزار شد.
نایب رییس هیات کوهنوردی استان اردبیل روزدوشنبه دراین‌باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره ۱۲نفر از بانوان کوهنورد از روز شنبه به مدت سه روز با اصول اولیه سنگنوردی آشنا شدند.
مریم گل میرزایی‌فرد افزود: دراین دوره که در سالن سنگنوردی ۱۷شهریور اردبیل برگزار شد، خانم ستاره بنا متجدد، مدرس فدراسیون کوهنوردی اصول اولیه سنگ نوردی، تغذیه مناسب در کوه، تکنیک و تاکتیک سنگ نوردی، چگونگی صعود و فرود را به صورت عملی و تئوری به کارآموزان آموزش داد.

"

تجلیل از قهرمان سنگ نوردی کشور در فارس

"امین عباسی قهرمان سنگ نوردی کشور دراستان فارس مورد تجلیل قرار گرفت. وی متولد ‪ ،۱۳۶۲مدت ده سال دراین رشته ورزشی فعالیت دارد و علاوه بر کسب عناوین متعدد در استان فارس و کشور، در سال ‪ ۸۰عنوان اول مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را در زنجان بدست آورد. عباسی به عنوان عضو تیم ملی در رقابتهای جهانی روسیه،آسیایی،کره جنوبی، چین تایپه و کرمان حضور داشته است و اکنون نیز برای اعزام به رقابتهای آسیایی تابستان سالجاری در ماکائو، در اردوی تیم ملی بسر می‌برد. "

انتقاد از مربیان تیم ملی سنگنوردی

نویسد "محمد جعفری در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به حمایت کمیته ملی المپیک از سنگنوردی، عنوان کرد: باتوجه به بد اقبالی این رشته به لحاظ عدم حضور در المپیک و عدم توجه از سوی مسئولان فدراسیون در سال های گذشته، سنگنوردی ایران تهی از علم روز و تجربه اصولی شد. وی افزود: پس از آنکه این رشته اجازه حضور در مسابقات آسیایی داخل سالن ماکائو را به دست آورد، سنگنوردی نیز در فهرست حمایت های کمیته ملی المپیک قرار گرفت و اردوهای تیم ملی از سوی فدراسیون برپا شد.



سرطناب» مهندس م.ص...... . ساعت 2:4 عصر روز جمعه 86 مرداد 19


چهاردهمین دوره مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا که در سالن فجر کرمان جریان دارد، روز پنجشنبه چهره‌های برتر خود را در رشته سختی مسیر در قسمت بانوان شناخت

با مشخص شدن نفرات برتر پیکارهای سختی مسیر مردان چهاردهمین دوره مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا که از ۲۸ شهریور ماه با حضور ۱۰ تیم در سالن فجر کرمان آغاز شد عصر جمعه ۳۱ شهریور به پایان رسید. در مرحله نهایی مسابقات سختی مسیر مردان که عصر روز پنجشنبه برگزار شد ، " سان سان کان " از کره جنوبی به مقام قهرمانی دست یافت و " جای کیم " از کره جنوبی و " ایتو هایدی کازو " از ژاپن در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. محمد جعفری ، امیر پیرویسی و حمیدرضا توزند جانی از ایران در رده‌های چهارم تا ششم جای گرفتند. در رقابت‌های سختی مسیر بانوان" جین کیم" از کره جنوبی بر سکوی نخست ایستاد و "لی پینگ هیونگ "از تایوان و "هیو تینگ لیو" از هنگ کنگ در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. در این بخش از مسابقات شش سنگنورد ایرانی حضور داشتند که از راه یافتن به مرحله نهایی بازماندند.

دربخش سرعت آقایان 29سنگنوردحضورداشتند که در نهایت سنگ نورد اندونزی به نام "آسموروگلاپاندو" به مقام قهرمانی دست یافت دیگر سنگ نورد اندونزی به نام "یالیکانتوابوذر" به مقام دوم رسید و سنگ نورد چینی به نام "اگزوچی چن" درسکوی سوم این رقابت ها ایستاد.
دربخش سرعت بانوان دوسنگ نورد اندونزی به نام "هندرا واتی اگن اتی" و "نلی واتی" به ترتیب اول و دوم شدند و سنگ نورد هنگ کنگی بنام "لای شو چنگ" سوم شد.

۲۲سنگنورد زن و ۳۶سنگنورد مرد در دو رشته سرعت و سختی مسیر در این دوره از مسابقات شرکت داشتند



سرطناب» مهندس م.ص...... . ساعت 2:35 صبح روز جمعه 86 مرداد 19